Πατατόπιτες του ονείρου βαμβάκι !!!! | Aspas_recipes

Πατατόπιτες του ονείρου βαμβάκι !!!!

patatopita-vamvaki

Αφράτες πατατόπιτες σαν βαμβάκι. Διατηρούνται μαλακές και αφράτες για πολλές μέρες.

Δείτε ακόμα    Πατατοκεφτέδες /   Πισία νηστίσιμα    /   Πατατοπιτάκια με ζύμη γιαουρτιού

patatopita-afros

Για αυτές τις πολύ αφράτες και νόστιμες πατατόπιτες θα χρειαστούμε

Για ζύμη

2 ποτήρια ζεστό γάλα - 400 ml

1 φακελάκι  μαγιά - 7-9 γραμμάρια

1 κουταλιά της σούπας ζάχαρη - 15 γραμμάρια

1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι -8 γραμμάρια

2 κουταλιές λάδι - 20 ml ελαιόλαδο

4 φλιτζάνια αλεύρι - 480 γραμμάρια (+ 30-50 γρ αλεύρι)

(μέγεθος φλιτζανιού 200 ml )

patatopita-afrath

για την γέμιση 

5 πατάτες περίπου 800 γρ

Νερό

Μισό ποτήρι γάλα - 100 ml 

1 φλιτζάνι τριμμένα τυριά - 200 γραμμάρια

Αλάτι για γεύση

Για την επάλειψη

1 κρόκος αυγού

1 κουταλιά σούπας λάδι

Σουσάμι και μαυροσούσαμο

patatopita-oneiro

Οδηγίες

Για την ζύμη (Γίνονται 3 μεγάλες πίτες στο μέγεθος της πίτσας)

Σε ένα μπολ βάζουμε το χλιαρό γάλα με την μαγιά και την ζάχαρη. Ανακατεύουμε με το σύρμα να διαλυθεί καλά η μαγιά.

Προσθέτω το λάδι και το μισό αλεύρι. Ανακατεύω . Ρίχνω το αλάτι και το υπόλοιπο αλεύρι και ζυμώνω με το χέρια.

Αν χρειαστεί προθέτω 30-50 γρ αλεύρι παραπάνω (ανάλογα την σύσταση και την απορροφητικότητα μπορεί να χρειαστεί λίγο  αλεύρι παραπάνω.)

Η ζύμη μας θα κολλάει ελαφρά στα χέρια. Δεν προσθέτω άλλο αλεύρι. Λαδώνω τα χέρια μου και ζυμώνω μέχρι να έχουμε μια λεία ζύμη.

Τοποθετώ την ζύμη μου σε λαδωμένο μπολ και σκεπάζω με μεμβράνη. Αφήνω σε ζεστό μέρος να φουσκώσει για 45-60 λεπτά. Στο εν τω μεταξύ ετοιμάζω την γέμιση. 

gemish-patatopitas

Για την γέμιση 

Καθαρίζω, πλένω και κόβω τις πατάτες μου σε μικρά κομμάτια. Βάζω τις πατάτες μου σε κατσαρόλα και προθέτω νερό για να βράσουν περίπου 20-30 λεπτά. Σουρώνω τις πατάτες και τις πατάω με το εργαλείο του πουρέ, Ρίχνω αλάτι (δοκιμάζω αν χρειάζεται προσθέτω και άλλο ) και το γάλα . 

Ανακατεύω καλά. Προθέτω την φλιτζάνα με τα τυριά και χωρίζω τον πουρέ σε 3 μέρη -(αφήνω να κρυώσει το μείγμα λίγο) -σχηματίζοντας μπάλες με τα χέρια μου.

Zymh-patatopitas

Όταν είναι έτοιμη η ζύμη μου την πατάω να ξεφουσκώσει και την βάζω σε λαδωμένο πάγκο. 

Λαδώνω ελαφρά τα χέρια μου ,πλάθω ένα ρολό και χωρίζω σε 3 κομμάτια.

Ανοίγω με τα χέρια μου το κομμάτι ζύμης σε φυλλαράκι (πάντα με λαδωμένα χέρια όταν χρειάζεται).

Τοποθετώ μια μπάλα -πατάτας  και κλείνω σαν πουγκί. Πατάω το πουγκί μου να πλατύνει και να γίνει σαν φύλλο με την γέμιση μέσα προσεκτικά για να μην μας ανοίξει.

patatopita-vima-vima

Βάζω την πίτα μου σε ταψί στρωμένο με λαδόκολλα με την πλευρά που κλείσαμε προς τα κάτω και αφήνω να φουσκώσει για μισή ώρα ακόμα.(30 λεπτά).

Αφού φουσκώσει η πίτα μου την αλείφω με αυγό +λάδι και πατάω με τα δάχτυλά μου σε όλη την επιφάνεια της πίτας και κάνω λακκούβες (όπως στις λαγάνες). Πασπαλίζω με τα σουσάμια.

patatopita-afros

Ψήνω σε προθερμασμένο πάντα φούρνο στους 180-200 βαθμούς αντιστάσεις για 30-40 λεπτά, ανάλογα την δύναμη του φούρνου μας ή μέχρι να ροδίσουν  από πάνω και από κάτω.


patatopita-theikh

patatopita-afrath

patatopita-pentanostimh

Μυστικά

Αλεύρι χρησιμοποιώ τόσο όσο λέει η συνταγή για να φτιάξω την ζύμη. Για να έχω αυτό το αφράτο αποτέλεσμα δεν προσθέτω άλλο αλεύρι. Λαδώνω συνέχεια τα χέρια μου.

Μπορείτε να κόψετε την ζύμη σε 6 ή 8 κομμάτια και ανάλογα να χωρίσετε την γέμιση και να κάνετε περισσότερες αλλα μικρότερες πίτες.

Οι πίτες αυτές έχουν η κάθε μια το μέγεθος μιας πίτσας περίπου ή μιας μέτριας τορτίγιας.

patatopita
Πατατόπιτες που έφτιαξε ή Χρύσα Μελλίδου

Follow me on Pinterest

Follow me on Instagram 

 Ελάτε και εσείς στην ομάδα μας στο fb Συνταγές απλές και εύκολες 

και  Συνταγές σπιτικές  για να μοιραστούμε συνταγές και να ανταλλάξουμε ιδέες!




0 comments