Τυρόπιτα με το πιο τραγανό φύλλο της Χρύσας!

tyropita-me-tragano-fyllo

Αυτό το φύλλο είναι ότι πιο τραγανό έχετε δοκιμάσει!!! Και αφού έχω δοκιμάσει διάφορες ζύμες, με διαφορά αλεύρια και διάφορους τρόπους, τελικά κατέληξα σε αυτή. Σύμφωνα και με όσα μου έχουν πει όσοι την δοκίμασαν βέβαια!!!
Να ξέρετε ότι στις ζύμες το σπουδαιότερο ρόλο και ιδιαίτερα για πίτα ή ψωμί έχει το αλεύρι. Το ζυμάρι μας θέλει υπομονή, αγάπη και μπράτσα για το ζύμωμα.


Η παρακάτω δόση είναι για δύο ταψιά κουζίνας. 


 Υλικά για την ζύμη
1 κιλό αλεύρι για πίτες
500-550 ml νερό
1 κ.σ. ξύδι
1 κ.σ. αλάτι
1 κ.σ. ζάχαρη
1 γεμάτη κουταλιά βούτυρο αγελαδινό, το οποίο θα το ενσωματώσουμε στο τέλος. 


Υλικά για την γέμιση
700 γρ φέτα
6 αυγά
2 κυπελάκια γιαούρτι στραγγιστό
3 κ.σ. σιμιγδάλι ψιλό
3 κ.σ. σιμιγδάλι χοντρό
Το σιμιγδάλι βοηθάει στο να τραβήξει τα υγρά

300 γρ. Βούτυρο αγελάδας λιωμένο για το άλειμμα των φύλλων.

Οδηγίες
Σε ένα μπολ βάζουμε όλα τα υλικά μας, εκτός το βούτυρο και ζυμώνουμε μέχρι να γίνει μια εύπλαστη ζύμη. 

Αφήνουμε τη ζύμη μας να ξεκουραστεί, σκεπασμένη με μεμβράνη, για μισή ώρα. Ήρθε η ώρα να ενσωματώσουμε το βούτυρο. 

Στην αρχή θα σας φανεί ότι το ζυμάρι διαλύεται, αλλά όσο ζυμώνετε, θα δείτε ότι γίνεται πιο εύπλαστη και μαλακή. Μου πήρε ένα δεκάλεπτο το ζύμωμα. 

Την αφήνουμε τώρα να ξεκουραστεί άλλη μια φορά για καμία ωρίτσα.

tyropita-me-tragano-fyllo2

Μόλις περάσει η ώρα, χωρίζω σε τέσσερα μπαλάκια, τα δύο πιο μεγάλα και τα άλλα δύο λίγο μικρότερα, θα δείτε στις φωτογραφίες. Τα πιο μεγάλα είναι για το κάτω φύλλο και τα μικρότερα για το πάνω. 

Ανοίγω το κάθε ζυμαράκι σε ένα μεγάλο φύλλο, αφού έχω αλευρώσει την επιφάνεια για να μην κολλάει. 

Εγώ σε αυτό το σημείο χρησιμοποιώ νισεστέ γιατί και με βοηθάει να ανοίξω το φύλλο μου και δεν θα τραβήξει άλλο αλεύρι η ζύμη μου. 

Μόλις ανοίξω το φύλλο μου, το αλείφω με το λιωμένο βούτυρο και το κόβω σε ακτίνες, θα δείτε στις φωτογραφίες. Η μια ακτίνα είναι μεγαλύτερη, γιατί εκεί θα βάλω όλες τις υπόλοιπες. Διπλώνω τις ακτίνες προς το κέντρο και κλείνω με την μεγαλύτερη ακτίνα. 

tyropita-me-tragano-fyllo3

Κάνω την ίδια διαδικασία και για τα υπόλοιπα ζυμαράκια μου. Τα αφήνω σκεπασμένα με μεμβράνη για κάνα μισάωρο. 

Ανοίγω το κάτω φύλλο λίγο πιο μεγάλο από το ταψί μου. Βάζω την γέμιση που θέλω και ανοίγω το άλλο αρκετά μεγαλύτερο για να κάνουμε τις ζάρες. 

 Το βάζω πάνω από την γέμιση και γυρίζω το φύλλο που προεξέχει για να κάνω τον κόθρο.  Αλείφω με λιωμένο βούτυρο.

Ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 250 για περίπου 50 λεπτά στις αντιστάσεις. Ανάλογα τον φούρνο. 

Περίπου στο ένα τέταρτο ανοίγω τον φούρνο και τρυπάω με ένα πιρούνι την πίτα μου, για να μην φουσκώσει πολύ το φύλλο. 

 Ευχαριστούμε πολύ την Chrissa Mellidou  για την συνταγή και την εκτέλεση της συνταγής

Follow me on Pinterest

Follow me on Instagram 



0 comments