Σπανακόπιτα με το πιο τραγανό φύλλο!!! | Aspas_recipes

Σπανακόπιτα με το πιο τραγανό φύλλο!!!

spanakopita-me-to-pio-tragano-fyllo

Το φύλλο είναι ότι πιο τραγανό έχετε δοκιμάσει!!! Και αφού έχω δοκιμάσει διάφορες ζύμες, με διαφορά αλεύρια και διάφορους τρόπους, τελικά κατέληξα σε αυτή. Σύμφωνα και με όσα μου έχουν πει όσοι την δοκίμασαν βέβαια!!! 

Να ξέρετε ότι στις ζύμες το σπουδαιότερο ρόλο και ιδιαίτερα για πίτα ή ψωμί έχει το αλεύρι.  Το ζυμάρι μας θέλει υπομονή, αγάπη και μπράτσα για το ζύμωμα .

Δείτε ακόμα              Χορτοπιτάκια   / Πιπερόπιτα      /   Πίτες στο τηγάνι με χόρτα 

spitikh-spanakopita

Υλικά

Για το ζυμάρι

500-550 γρ. αλεύρι για πίτες 

250-270 ml νερό 

1 κ.σ. ξύδι 

1 κ.σ. αλάτι 

1 κ.σ. ζάχαρη 

1 γεμάτη κουταλιά βούτυρο αγελαδινό, ή (Βιτάμ) το οποίο θα το ενσωματώσουμε στο τέλος. 

Ακόμα

300γρ. Βούτυρο αγελάδας ή Βιτάμ λιωμένο για το άλειμμα των φύλλων. 

Οδηγίες

Σε ένα μπολ βάζουμε όλα τα υλικά μας, εκτός το βούτυρο και ζυμώνουμε μέχρι να γίνει μια εύπλαστη ζύμη. Αφήνουμε τη ζύμη μας να ξεκουραστεί, σκεπασμένη με μεμβράνη, για μισή ώρα. Ήρθε η ώρα να ενσωματώσουμε το βούτυρο. Στην αρχή θα σας φανεί ότι το ζυμάρι διαλύεται, αλλά όσο ζυμώνετε, θα δείτε ότι γίνεται πιο εύπλαστη και μαλακή. Μου πήρε ένα δεκάλεπτο το ζύμωμα. Την αφήνουμε τώρα να ξεκουραστεί άλλη μια φορά για καμία ωρίτσα. 

Μόλις περάσει η ώρα, χωρίζω σε δύο  μπαλάκια, το ένα πιο μεγάλο και το άλλο  λίγο  μικρότερο. Το πιο μεγάλο είναι για το κάτω φύλλο και το μικρότερο για το πάνω. 

spanakopita-nhstisimh

Ανοίγω το κάθε ζυμαράκι σε ένα μεγάλο φύλλο, αφού έχω αλευρώσει την επιφάνεια για να μην κολλάει. Εγώ σε αυτό το σημείο χρησιμοποιώ νισεστέ γιατί και με βοηθάει να ανοίξω το φύλλο μου και δεν θα τραβήξει άλλο αλεύρι η ζύμη μου. Μόλις ανοίξω το φύλλο μου, το αλοίφω με το λιωμένο βούτυρο και το κόβω σε ακτίνες, θα δείτε στις φωτογραφίες. Η μια ακτίνα είναι μεγαλύτερη, γιατί εκεί θα βάλω όλες τις υπόλοιπες.  Διπλώνω τις ακτίνες προς το κέντρο και κλείνω με την μεγαλύτερη ακτίνα. Κάνω την ίδια διαδικασία και για τα υπόλοιπα ζυμαράκια μου. Τα αφήνω σκεπασμένα με μεμβράνη για κανα μισάωρο. 

Ανοίγω το κάτω φύλλο λίγο πιο μεγάλο από το ταψί μου. Βάζω την γέμιση που θέλω και ανοίγω το άλλο αρκετά μεγαλύτερο για να κάνουμε τις ζάρες. Το βάζω πάνω από την γέμιση και γυρίζω το φύλλο που προεξέχει για να κάνω τον Κόθρο. Αλείφω με λιωμένο βούτυρο. 

Ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 250 για περίπου 50 λεπτά στις αντιστάσεις. Ανάλογα τον φούρνο. Περίπου στο ένα τέταρτο ανοίγω τον φούρνο και τρυπάω με ένα πιρούνι την πίτα μου, για να μην φουσκώσει πολύ το φύλλο. 

Spanakopita-me-to-pio-tragano-fyllo

Για την γέμιση 

1 κιλό σπανάκι καλά πλυμένο και χοντροκομμένο 

5 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα 

250 γρ. Σπιτική σάλτσα ντομάτας 

1 κ.σ πάπρικα γλυκιά 

3-4 κ.σ ελαιόλαδο 

Αλάτι  κατά βούληση 

spanakopita-me-spitiko-fyllo

Οδηγίες

Τσιγαρίζουμε το κρεμμυδάκι να μαλακώσει λίγο και προσθέτουμε την σάλτσα να πάρει μια βράση. Προσθέτουμε το αλάτι την πάπρικα και τέλος το σπανάκι. Το αφήνουμε να τραβήξει λίγο τα υγρά, αλλά να μην μαλακώσει πολύ. 

Καλή επιτυχία!!!! 


Ευχαριστούμε πολύ την φίλη μου Χρύσσα Μελλίδου για την συνταγή !


Follow me on Pinterest

Follow me on Instagram 

 Ελάτε και εσείς στην ομάδα μας στο fb Συνταγές απλές και εύκολες για όλους  

και  Συνταγές της Άσπας  για να μοιραστούμε συνταγές και να ανταλλάξουμε ιδέες!




0 comments